نشان تجارت - باشگاه پرسپولیس در روزهای اخیر پاکتهای متعدد پیشنهاد شرکتهای مختلف را درخصوص مزایده کارگزار اسپانسریاش دریافت کرده و در روزهای آینده احتمالا متقاضیان بیشتری هم در این مزایده شرکت خواهند کرد. اما این در شرایطی است که باشگاه پرسپولیس وضعیت مطلوبی را از نظر ثبات مدیریتی ندارد و هر لحظه ممکن است وزارت ورزش تصمیمی جدید درباره آینده پست مدیرعاملی و ترکیب هیئت مدیره این باشگاه بگیرد.
قرار است تا روز هشتم آبان (شنبه هفته آینده) مزایده ادامه پیدا کند و باشگاه پرسپولیس روز دهم آبان (دوشنبه) برنده مزایده را اعلام خواهد کرد و به نوعی هفته بعد تکلیف فضای تبلیغاتی باشگاه پرسپولیس مشخص خواهد شد و قرمزها پس از سه ماه بلاتکلیفی کارگزار خود را خواهند شناخت.
برای بسیاری از طرفداران پرسپولیس نکته مبهم در ماجرای کارگزار اسپانسری، تاخیر بسیار زیاد در انجام مزایده پس از پایان لیگ بیستم است. اما نکته مهم این است که پرسپولیس برخلاف تمام باشگاههای ایرانی در فصل جاری تلاش کرده تا از طریق یک مزایده کار را به پیش ببرد که پیش نیازهایی خارج از اختیار باشگاه داشته؛ کارشناسی قوه قضاییه درباره ارزش فضای تبلیغاتی، تائید از سوی کارشناسان وزارت ورزش و همچنین زمان ۲۲ روزه برای مزایده.
در هر دو سناریو، حداقل ضرر باشگاه پرسپولیس، اتلاف زمان در مقطعی است که پرسپولیس نیاز جدی به حضور کارگزار اسپانسری دارد. به عبارتی پرسش اصلی از وزارت ورزش این خواهد بود که اگر قرار بود مدیرعامل جدیدی در پرسپولیس روی کار بیاید چرا این اتفاق پس از پایان کار سمیعی رخ نداد تا همه چیز طبق سلیقه او پیش برود؟
نکته مهم اینکه در این بین نام نفراتی منتشر میشود که هر یک به نظر برنامههایی متفاوت برای استفاده از فضای تبلیغاتی پرسپولیس و درآمدزایی دارند که حضورشان ممکن است تلاشهای اخیر در باشگاه پرسپولیس برای انتخاب کارگزار را از بین ببرد.
مجید صدری سرپرست مدیرعاملی پرسپولیس البته امیدوار است که باتوجه به موفقیت در انجام مزایده و همچنین تامین طلب کالدرون، بتواند حکم تثبیت روی صندلی مدیریت را دریافت کند و هواداران پرسپولیس نیز امیدوارند هرچه زودتر تکلیف مدیرعامل این باشگاه روشن شود؛ موضوعی که باید دید از سوی وزارت ورزش چگونه پیش میرود و سجادی چه تصمیمی درباره این باشگاه میگیرد؟